Ferrari 296 GTB
3.0 V6 | New Car | Daytona Racing Seats | Lift | Pass. Display | JBL | Rosso Mugello
-
- Aanschafwaarde
- € 339.500,00
-
- Bouwjaar
- 01/2025
-
- Brandstof
- Benzine
-
- Bijtelling
- %
-
- Kilometerstand
- 92 KM
-
- Carrosserie
- Coupe
Showroom prijs |
Aan- betaling |
Slotsom | Totaal krediet |
Variabele percentage |
Jaarlijkse kosten percentage (JKP) |
Duur van de overeenkomst |
Termijn bedrag |
Totaal te betalen bedrag |
€ 339.500,00 | € 84.875,00 | € 84.875,00 | € 254.625,00 | 9.99 % | 9.99 % | 60 mnd | € 4.312,07 | € 428.474,20 |
Genoemde voorbeelden zijn op basis van een persoonlijke lening, de rente staat hierbij vast. In het jaarlijks kosten percentage (JKP) zitten alle kosten met betrekking tot het tot stand komen van het krediet. AFM vergunning nummer 12020494. Toetsing en registratie bij BKR.
Ferrari 296 GTB 3.0 V6 | New Car | Daytona Racing Seats | Lift | Pass. Display | JBL | Rosso Mugello
Modelreeks: jan. 2022 - 2024
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Koppel: 740 Nm
Wielbasis: 260 cm
Acceleratie (0-100): 2,9 s
Energielabel: E
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
BTW/marge: BTW verrekenbaar voor ondernemers
Ferrari 296 GTB Rosso Mugello | List price: €405.000 | No Registration
De charme van een gloednieuwe Ferrari samenstellen is natuurlijk dat u tot in detail zelf kunt bepalen hoe een schoonheid als 296 GTB eruit komt te zien. Maar soms is het ook wel lekker als al het voorwerk al tot in perfectie is gedaan. Laat staan wanneer een ellenlange levertijd het alternatief is. Eén ding is zeker: deze configuratie is net zo traditioneel als verrassend. En dus moet u misschien blij zijn dat er weinig tot niets te kiezen valt. Want zie een samenstelling als deze maar eens te overtreffen: Rosso Mugello lak met Matte Diamond Polished Forged Wheels, Giallo exterieurdetails, Nero / Iroko lederen + Alcantara bekleding, Daytona pads in de Carbon Racing Seats (Size XL), en heel veel meer carbon interieurdetails laten een onuitwisbare indruk achter. Zelden zagen we zo’n technisch geavanceerde volbloed met zóveel stijl! De rijbeleving kan en mag dan natuurlijk niet achterblijven. Gelukkig stelt de Ferrari 296 Gran Turismo Berlinetta ook in dat opzicht allerminst teleur. Sterker nog, de 830 pk / 740 Nm sterke 6-cilinder heeft meer ziel dan menig moderne macchina zonder turbo- en/of hybridehulp. Verder is er technische ondersteuning aan boord in de vorm van een Front Radar, Liftsysteem, Adaptieve koplampen en een Surround View Camera. Via een Passenger Display kijkt de bijrijder mee of de beloofde acceleratietijd van 0 naar 100 km/h binnen 2,9 seconden wel wordt gehaald. Aan ons Italiaanse meesterwerk zal het niet liggen…
Exterieur
Niet vuurrood, niet donkerrood, maar Rosso Mugello. Inderdaad: vernoemd naar het legendarische Italiaanse circuit waar onder andere de Ferrari Challenge wordt verreden. Wist u dat de Scuderia op dit circuit een hommage bracht aan 1000 races Formule 1-historie met een livery die ook donkerder rood was? Toeval bestaat niet in de wereld van Ferrari. Precies daarom is dit wederom zo’n fantastische schoonheid. De 296 Gran Turismo Berlinetta heeft de gedrongen carrosserie en sierlijke belijning van een classy 360 Modena, maar is stiekem aerodynamisch geavanceerder dan menig hypercar. Het koetswerk is strak en aalglad, de details zijn mega doordacht. Behalve dat het Rosso Mugello kostuum een ware lust voor het oog is, vormt het ook een perfecte match met de Matte Diamond Polished Forged wheels. De Giallo naafkapjes, dito remklauwen en Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen duiden op een puur karakter. Dit is een traditioneel raspaard, maar dan wel één in zijn meest progressieve vorm. Let alleen al op de positionering van het uitlaatsysteem midden achter. Door deze boven het kenteken te plaatsen in plaats van eronder, bleef er meer ruimte over voor de diffusor. Van beide is de afwerking overigens zwart. Logisch: opvallen doen ze namelijk tóch wel…
Interieur
De specificatie van de cockpit is al net zo briljant: de interieurbekleding betreft een combinatie van Nero / Iroko leder én Alcantara! Klassieke Daytona patches op de Alcantara middendelen van de Carbon Racing Seats zorgen voor een verbluffend contrast en een ongekende aantrekkingskracht voor iedereen die Ferrari historie op waarde weet te schatten. Ongekend is ook hoe stijl, karakter en performance op geraffineerde wijze samensmelten aan boord van deze 296 GTB. Alleen de middentunnel al: het voorste deel is gemaakt van carbon en de zijkanten bevatten Nero ‘kussentjes’ die overgaan in Iroko Alcantara zijkanten, welke op hun beurt in één vloeiende beweging overgaan in een Nero lederen console afgewerkt met Iroko stiksels. Volgt u ons nog? Dezelfde combinatie komt één-op-één terug in het tweekleurige dashboard, waarvan de complete onderzijde een Iroko Alcantara finish + dito stiksels bevat. De complete dakhemel is vervolgens weer bekleed met Nero leder. Meer koolstofvezel is er ook: naast de Daytona Racing Seats en Carbon Centre Console zijn dashboard inserts én schakelflippers + stuurwiel carbon uitgevoerd. Die laatste beschikt tevens over een heuse LED Shift Indicator à la Formule 1. De ideale schakelmomenten gaan op die manier nooit meer aan u voorbij.
Opties & extra’s
Oog voor andere extra’s? Dan is de Passenger Display u vast al wel opgevallen. De bijrijder zal u dankbaar zijn, want hij of zij kan de asfalt opkrullende performance in keiharde cijfers volgen. En cijfers liegen nooit… De rest van de optielijst liegt er ook niet om: een Front Radar met Adaptive Cruise Control, Front Lift System, adaptieve koplampen en Surround View zijn super hightech. Ruimte voor heel ander soort comfort is er in de vorm van een Wireless Smartphone Charger, mocht u onderweg geen genoeg krijgen van het afspelen van uw favoriete Apple CarPlay tracklist via het hoogwaardige JBL audiosysteem. Echter, als wij de woorden car, play en track aan elkaar koppelen komen we op hele andere ideeën…
Techniek & performance
Het gevoel dat u de eerste bent die álle 830 paarden naar het asfalt gaat sturen in deze Ferrari 296 GTB moet een bijzonder gevoel geven. Het resultaat is dat u ook de primeur krijgt als het gaat om sprinten van 0 naar 100 km/h binnen 2,9 seconden… De topsnelheid van 330 km/h lijkt veel verder weg, maar met 740 Nm op de achterwielen moeten we u eerder afremmen dan aanmoedigen om de limiet van de 3.0 V6 Hybrid op te zoeken. Ingenieuze aerodynamica die voor het overgrote deel niet met het blote oog waarneembaar is, zorgt ervoor dat het brede en platte Michelin rubber intiemer is met het asfalt dan u ooit heeft durven dromen. Maar liefst 10% meer downforce in Low Drag modus staat gelijk aan spectaculair veel grip. Met de HD-spoiler geactiveerd krijgt de 296 GTB er nog eens 100 kg aan neerwaartse druk bij. Hoeveel druk voelt u nu om tóch binnenkort eens een kijkje te komen nemen?
Met vriendelijke groet,
team Prins
Opties
- Anti blokkeer systeem
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Anti doorSlip Regeling
- Fabrieksgarantie
- Elektronisch Sper Differentieel
- Parkeersensor voor en achter
- Dodehoek detector
- Achterspoiler
- Connected services
- Lichtmetalen velgen 20"
- Alcantara bekleding
- Draadloze telefoonlader
- Oplaadmogelijkheid
- Apple CarPlay
- Carbon exterieur delen
- Surround view camera
- JBL audio
- Giallo remklauwen
- Carbon dashboard
- Adaptieve koplampen
- Carbon stuurwiel
- Passenger display
- Suspension Lifter
- Daytona stoelen
- Apple carplay/Android auto
- diffusor
- lederen bekleding bicolor
- binnen/buitenspiegel aut. dimmend
- Scuderia shields
Anderen bekeken ook
Ford Transit
2.0TDCI 130pk L4H3 Jumbo Euro6 Airco | Cruisecontrol | Parkeersensoren Bluetooth-Audio, Bijrijdersbank, 270gr achterdeuren
Volkswagen Passat
Variant 1.4 TSI PHEV GTE Business 218 pk Automaat (DSG) | Navigatie | Panoramadak | Parkeersensoren | Achteruitrijcamera | Stoelverwarming v/a | Lederen bekleding |
Škoda Kodiaq
Business Edition 1.5 TSI PHEV 204 pk 6 versn. DSG | Zwart Leder | Comfort Pakket | Led Matrix | Panoramadak | 20" | Canoton Sound | Winter pakket | 360° camera
Mercedes-Benz B-Klasse
180 AMG Line | Facelift | Panaroma-schuifdak | 360Graden-Camera | Stoelverwarming |